fredag 16 oktober 2009

Redan helg


'
Oj, va tiden rusar.
En vecka i skolan har redan passerat.
Jag förstår inte var dagarna tar vägen.
Nu är det helg, men det betyder inte total frihet.
Läxor har vi fått förståss.
Negationer!
Rena mardrömmen på franska.
Det är mycket som är mardrömmar i fransk grammatik.

Men jag tänker ändå försöka njuta lite av helgen
Imorgon ska jag gå runt på marknaden här i Aix.
På söndag har jag tänkt mig en tur in till Marseille.
'
Nu ska jag iväg för att äta lunch.
Kanske ett besök på Musée Granet.
En promenad blir det nog också.
'
Jag återkommer på måndag eftersom jag inte kan koppla upp mig hemma och skolan har stängt.
Under tiden bjuder jag på några solnedgångar som dom kan se ut från balkongen där jag bor.
Ett färgsprakande spektakel varje kväll.
'

'
'

1 kommentar:

Ragnvi sa...

Morning! Himmel...jag har läst ikapp en hel massa! Har du redan varit där i en vecka?!
Underbar läsning o foton!
Kramen!
Ragnvi