tisdag 20 oktober 2009

Upplopp...


'
...på gatorna.
Studenterna protesterar.
Nånting med den nya skolreformen som dom inte gillar.
Jag vet inte riktigt vad.
Och det vet dom förmodligen inte själva hellre.
Man har helt enkelt fest.
Några täcker ansiktet.
Man far omkring på stan och hojtar och skriker totalt oorganiserat.
Brinner papperskorgar och slänger sopor på gatorna.
'
Bilderna tog jag i morse från fönstret i klassrummet när dom passerade vår skola.
'
Stora gatan som går runt hela innerstan var avstängt i morse.
Av polisen.
Jag trodde först att det skett en olycka.
Men det var av säkerhetsskäl.
Det ställer till med en del trafikproblem när huvudgatan stängs av mitt i morgonrusningen.
Men så länge studenterna håller på blir det avstängningar.
Jag hörde dom redan igår men det var innan jag visste vad det var.
'

'
'

Inga kommentarer: