onsdag 7 oktober 2009

Vad hände?


'
Var tog dagen vägen?
När jag slutade idag vid 18 var solen på väg ner under horisonten.
Tiden var 18.05 enl tidningarna.
Men när hände detta?
För mindre än en vecka sen stod jag och skulle fota solnedgången men kom alldeles för tidigt och då var klockan strax före sex.
Det blir så synligt nu när det går så fort.
'
Snart är det mörkt när man kommer och mörkt när man går.
Dagen efter att jag kommit hem från Frankrike ska klockan flyttas tillbaka och vintertid inträder.
Det är alltså endast lite drygt två veckor dit.
Då blir det en tur till Ikea igen för att ladda upp med värmeljus.
Sen får man kura ihop sig i soffan tills solen återkommer.
'
Det är ju som att gå i ide.
Men ändå inte på riktigt.
Tänk att vara en björn.
Då får man frossa och njuta hela sommaren.
Äta upp sig ordentlig och bli riktigt fet och fin.
Sen går man och lägger sig i ide när hösten kommer och där ligger man och sover ut ordentlig när det är som mörkast.
När solen kommer tillbaka vaknar man upp och kliver ut.
Då har man blivit smal och fin utan ansträngning.
'
I mitt nästa liv ska jag bli björn.
'
'

2 kommentarer:

anne sa...

Vi har haft så läckra soluppgångar, strax efter 6 på morgnarna, men min lila rosa kamera fixar det inte alls. Kanske behövs det stora kanoner för sånt fotande...?

Bra att du mår bättre.

Ragnvi sa...

Morning! Förstår dina tankar men nån björn vill jag inte bli; skottpengar på dom ju! Nej en katt vill jag nog bli...som har ett varmt hem!
Nej, nåt röntgensvar var inte klart..suck!
Kramen!
Ragnvi