onsdag 21 oktober 2009

Trist väder



Så här ser det ut just nu när jag tittar ut genom fönstret i skolans datarum.
Det regnar och blåser.
En kombination som jag inte är överförtjust i.

Vaknade i morse till riktiga stormvindar.
Och det var mörkt.



Himlen såg orolig ut.
Jag lyckades iallafall ta mig till skolan innan regnet.
Fast jag höll på att blåsa bort.
Det blåser visserligen inte riktigt lika mycket nu som i natt och i morse.
Det har blivit lite varmare och vinden inte lika isig.
Luften är fuktig och kladdig.
Men det är fortfarande Mistralen som spökar.
Jag föredrar hellre den lite svalare, torrare luften och solsken framför det här.



Dom spådde ju busväder igår men då var det inte så illa som idag.
Det kom en skur på eftermiddagen.
Jag blev visserligen ganska blöt, men typiskt nog slutade det precis lagom tills jag kom hem.

Nu är det dags att gå ut och äta lunch.
Sedan läxor i vanlig ordning.
Någon längre promenad blir det inte idag.

Återkommer imorgon.


Inga kommentarer: