söndag 25 oktober 2009

Hemma igen



Det är ganska skönt att vara hemma igen.
Trots det känns det lite vemodigt att semestern är över.
Två veckor går så otroligt fort.
Att det är grått och extremt mörkt gör ju inte att man blir särskilt mycket gladare.
Igår märkte jag inte så mycket av det.
Var trött som sjutton.
Lade mig redan vid åttatiden och sov som en klubbad säl i ungefär tolv timmar.
Men det kändes som det var sena kvällen hela dagen idag.
Alla löven på träden uppför min gata var helt borta.



Och på de flesta andra träd var löven gula och dom tappar nog resten av sina löv vid nästa höststorm.



Kylskåpet var ganska tomt så det var dags att fylla på lagret.
Jag drog iväg med tunnelbanan till...



...Vällingby Centrum.
Gick lite runt och kollade i affärer.
Ganska skönt att spontant förstå vad folk runtomkring säger utan att behöva köra tolkning i huvudet först.



Handlade en del saker som saknades hemma.
Typiskt nog var det mycket tunga saker.
Jag ångrar att jag inte tog 'dra-maten' med.
Men jag räknade inte med att det skulle vara riktigt så tungt.
Kan hända att jag fortfarande är lite trött i armarna efter allt kånkande igår.


1 kommentar:

anne sa...

De är både befriande och irriterande att förstå omgivningens prat. Ofta önskar man att man slapp.